Wednesday, November 16, 2011

Oordenking 20 November 2011

Oordenking 20 November 2011
Onverdiende genadige vergifnis feesvierend!
“Die koning het hom jammer gekry, hom laat gaan en sy skuld afgeskryf.” (Matteus 18:27)
‘n Koning besluit om na te gaan wie skuld hom geld en hoeveel skuld uitstaande is. So kom hy af op ‘n man wat hom ongeveer R5 miljoen skuld. Die grootste probleem is egter dat hierdie man glad nie in staat is om hierdie skuld terug te betaal nie. Selfs al sou alles wat hy besit verkoop word, sal dit geen noemenswaardige verskil maak aan sy totale skuld nie.
Die keerpunt in hierdie gelykenis is wanneer die skuldenaar in angs voor die koning neerval en om uitstel smeek. In sy hopelose omstandighede, doen die skuldige die enigste logiese en verstandige ding: hy smeek om genade. En dit werk: die koning kry hom innig jammer en skryf in ‘n genadige oomblik R5 miljoen se skuld af. Die skuldenaar word in ‘n genadige oomblik 100% vry van sy onbetaalbare skuld. In stryd met alle logiese denke, verander hierdie skuldige se benarde posisie. En dit is slegs moontlik gemaak deur die koning se buitengewone vrygewigheid.
Maar dan gebeur die onverwagse. Hierdie skuldvrye man se kop haak heeltemal uit toe hy oomblikke later weier om R8 wat iemand anders hom skuld, ook af te skryf. Ja, R5 miljoen teenoor R8 se skuld! Hierdie onaanvaarbare gedrag, verklaar die koning se woede. Kwytskelding behoort tot kwytskelding te lei. Die oomblik toe die koning se buitengewone vrygewigheid in sy gesig teruggegooi word, verloor die skuldenaar sy vryheid en moet hy boet vir sy onaanvaarbare optrede.
Wat leer ons uit hierdie gelykenis:
1. Ons kan onmoontlik vir ons sondeskuld teen God op enige wyse betaal – hou maar op om te probeer, niemand van ons gaan dit kan doen nie.
2. Ons Koning het reeds ons miljoene sondes se aanklag teen ons afgeskryf – waardeer dit.
3. Ons elkeen se bereidheid om ander se verkeerde optrede teenoor ons af te skryf, is die konkrete bewys dat ons iets verstaan van die vergifnis wat ons ontvang – bid vir ‘n vergewensgesindheid.
4. Ons is veronderstel om op alle moontlike maniere ons vergifnis en vryheid deur Jesus Christus se soenverdienste, te vier en uit te leef – leef feesvierend.
5. Ons word sonder verdienste uit genade vergewe en gered deur ons Here Jesus Christus – geniet dit!
Doom Charl

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.