Wednesday, October 31, 2012

Oordenking 4 November 2012

Oordenking 4 November 2012

Sabbat en Sondag – wat mag ek?

“Daarom is die Seun van die mens Here óók oor die sabbat.” (Markus 2:28)

Daar is gereeld onder kerkgangers opmerkings oor wat toelaatbaar is op Sondae en wat nie. Van ons ouer mense sal die dae onthou toe ons ouers ons verbied het om Sondae kaal voete rond te loop. Self is ons as kinders verbied om op Sondae te swem toe ons by my ouma by die see gaan vakansie hou het. Agter die onderhouding van die sabbat, is die vraag eintlik oor die verstaan van die Joodse wette en die nuwe betekenis wat Jesus daaraan kom gee het.

So lees ons in Markus 2 van Jesus en sy dissipels wat op die sabbatdag by die Joodse kerkleiers in die moeilikheid beland omdat die dissipels are van die gesaaides afpluk om te eet. Direk daarna lees ons in Markus 3 dat Jesus deur die Joodse leiers veroordeel word omdat Hy ‘n man met ‘n gebreklike hand op die sabbat genees het. So is daar ook ander uitsprake van Jesus oor die regte verstaan van die wet. In die bergrede in Matteus 5 herinterpreteer Jesus ‘n hele paar van die wette.

Om te verstaan hoe ernstig die Jode oor die wet was, hoor wat onder andere in die Misjna, ‘n Joodse geskrif wat die wette verder in detail uitspel, geskrywe is. Dit was verbode om by ‘n lamp te lees op die Sabbat, of brood in ‘n oond te plaas, of om twee briewe te skrywe, of om asyn vir tandpyn te suig, of werkers te huur. Vir die Jode het die sabbat Vrydagaand tot en met Saterdagaand met sononder gestrek.

Daar is nie ‘n teks in die Bybel wat die oorgang van die sabbat na die Sondag beskrywe nie. Van die eerste huisgemeentes het begin om voor sonop en na sononder op Sondae bymekaar te kom (Handelinge 20:7; 1 Korintiërs 16:2). Jesus se opstanding uit die dood het vir die Christene ‘n feesdag geword en dit was eers in die vierde eeu dat die Sondag ‘n amptelike rusdag geword het.

Uit Jesus se uitsprake oor die wet en die sabbat kan ons dan die volgende oor die Sondag sê: dit is nie die wetgevulde sabbat soos vir die Jode nie; een spesiale dag in die week is goed vir die mens se liggaamlike en geestelike gesondheid; vir ons as gelowige kinders van die Here het ons sewe dae van die week geleentheid om in liefde tot eer van die Here te lewe; Sondae is ‘n ideale feesdag om met toewyding te fokus op ons verhouding met die Here, ons verhoudinge met mekaar, en om goed te doen aan ander.

Doom Charl

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.