Wednesday, August 3, 2011

Oordenking 7 Augustus 2011

Oordenking 7 Augustus 2011
“Wow”-oomblikke as beloning
“Op die laaste dag wanneer al sy kinders daar voor Hom bymekaar is, wag daar ‘n groot geskenk vir jou van God self.” (Lukas 14:14 uit Die Boodskap)
Ek loop al vir baie jare rond met die vraag oor beloning en vergoeding vir kinders van die Here wat opreg en met ‘n oop hand na ander uitreik. Hoekom dit vir my ‘n probleem is, is die feit dat dit so ‘n wesentlike deel van ons gereformeerde belydenis is, naamlik dat ons sonder enige verdienste gered word. Tog is daar verskeie Skrifgedeeltes wat beloning vir die goeie en vrygewige gelowiges verseker.
In die kort gelykenis in Lukas 14: 12 – 14, word die gasheer daarop gewys dat diegene wat net mense vir ete nooi, wat weer dieselfde guns kan terug bewys, reeds deur mense vergoed is. Dit is mos ‘n soort sosiale patroon, dat mense net aan ander iets gee as hulle dieselfde of meer terug kan ontvang. Maar eintlik moet die gasheer se uitnodiging eerder wees aan almal wat arm is en niks het om te eet nie, aan die siekes en diegene met liggaamlike gebreke. Want dit is hierdie minderbevoorregtes wat niks in ruil kan teruggee nie, aan wie kinders van die Here goeie dinge doen.
Dan kom die vorm van beloning en vergoeding ter sprake. As jy goed doen sonder om iets terug te verwag, sal God self vergoed waar mense dit nie doen nie. Hierin is daar ‘n fyn lyn van onderskeiding wat ons nie so goed verstaan nie. Diegene wat gee om dieselfde terug te verwag, verwag dit maar eintlik tog uit en uit terug van mense (kom ons noem hulle die “gawe mense”). Dan is daar weer diegene wat gee sonder om iets terug te verwag, wat deur God self beloon word op sy tyd en volgens sy manier (kom ons noem hulle die “goeie mense”). Dus bepaal God self die aard van die vergoeding aan die goeies.
Volgens hierdie gelykenis, wag die groot geskenk van God eers aan die einde van ons aardse lewe. So, alhoewel ons sonder verdienste (slegs op grond van ons geskenkte geloof in Christus se verdienste), gered word, sal die hemelse heerlikheid soos ‘n groot geskenk wees. Natuurlik net baie groter en beter as wat ons onsself kan indink.
Moet die goeies dan so lank wag vir beloning? Nee, deur geestelike groei word die hemelse heerlikheid reeds gedeeltelik deel van my lewe hier op aarde. Iets van die waarde en omvang van God se groot geskenk word nou al, wat ek graag noem, “wow”-oomblikke. Hierdie “wow’-oomblikke beteken geluk en nog meer geluk vir diegene wat selfloos ander minderbevoorregtes se lewens verryk. Hemelse rykdom is om nou reeds op aarde, bederf-oomblikke van God se goedheid te ervaar.
• Is jy werklik gasvry indien jy slegs mense nooi vir ete wat dieselfde guns aan jou kan bewys?
• Dink aan praktiese uitvoerbare gebare aan minderbevoorregtes en gaan oor tot aksie.
• Het jy al “wow”-oomblikke as deel van jou selflose geestelike reis beleef?
Doom Charl

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.