Thursday, October 9, 2014

Oordenking 12 Oktober 2014

Elke Jesus-mens se tweede bekering!

“... en toe hy hom sien, het hy hom innig jammer gekry.” (Lukas 10:33b)

Ons het reeds op verskeie maniere beskrywe wat dit beteken om ‘n Jesus-mens te word. ‘n Jesus-mens leef God elke dag raak in die gewone dinge. ‘n Jesus-mens het die genadige belewenis dat vergifnis volledig in plek is op grond van Jesus se volmaakte offer aan die kruis. ‘n Jesus-mens se lewe word deur die Heilige Gees gevorm en beheer. En so kan daar nog baie beskrywings wees van hoe jy ‘n Jesus-mens word. Kom ons noem hierdie soort beskrywings die eerste bekering wat plaasvind.

Maar nadat jy ‘n Jesus-mens geword het, wil die Gees van God in jou, van jou meer maak soos wat Jesus reeds in jou is. Kom ons noem hierdie vormingsproses deur die Gees die tweede bekering. Hierdie tweede bekering kan op baie maniere beskrywe word, soos heiligmaking, dissipelskap, meer en meer soos Jesus, geestelike groei, ensovoorts.

En net soos die eerste bekering ‘n wilsbesluit van elke mens is, is die tweede bekering letterlik ‘n daaglikse wilsbesluit van samewerking met die Gees van God in jou. Ek en jy het ‘n keuse om die Gees toe te laat om anders te dink en nuut te lewe. Ons eerste bekering bespreek ons plekkie in die hemel, maar op pad hemel toe bied ons tweede bekering vir ons geleentheid om reeds hemel op aarde te belewe deur ‘n bepaalde Gees-beheerde lewenswyse.

Hierdie Gees-beheerde tweede bekering behels onder andere die wyse waarop ons oë oopgaan vir die nood langs die pad elke dag. Dat ons soos die Barmhartige Samaritaan verby ons eie voorkeure en gemaksug, die seer van ander sal sien, hulle innig jammer kry en prakties iets daaraan doen. Ons eerste bekering staan vas op Jesus se onvoorwaardelike liefde en genade, en net so kan ons onvoorwaardelik liefde leef in ons stukkende wêreld. Vrywillige gehoorsaamheid aan die wil van God wat die Gees op my hart skrywe, is bevrydend!

Tweede bekering vir Jesus-mense het te doen met mense met wie ek elke dag in aanraking kom, mense wat net soos elke Jesus-mens ook probleme en krisisse belewe. Een bedelaar vertel vir die ander bedelaar waar om die brood/Brood van die lewe/Lewe te kry. In my eie rykdom/Rykdom verlig ek die armoede/Armoede van ander. In my eie seerkry en Gees-genesing, gee ek salf/Salf vir die wonde van die beseerdes langs my pad.

Geniet net elke sekonde van jou tweede bekering!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.