Wednesday, August 8, 2012

Oordenking 12 Augustus 2012

Oordenking 12 Augustus 2012



Hoe om vandag jou Bybel te lees
“Die hele Skrif is deur God geïnspireer ...” (2 Timoteus 3:16a)

Hoe om vandag jou Bybel te lees, is een van die wonderlikste geleenthede vir ons as gelowiges. Maar dan is dit belangrik hoe ek dit doen. Hoe verstaan ek die Bybel en hoe weet ek dat ek dit reg verstaan. Die ingewikkelste hiervan is dat daar nie net een korrekte manier is om die Bybel te verstaan nie. Hier is ‘n paar uitgangspunte oor die Bybel wat bepaal hoe ek vandag die Bybel lees:

• Die Bybel is nie ‘n volmaakte boek wat uit die hemel geval het nie.
• Dit is deur gewone mense soos ek en jy geskrywe onder baie spesifieke omstandighede – baie lank gelede.
• God het hierdie sondaarmense gebruik dat hulle menslike woorde goddelike woorde word.
• Die skrywers het nie geweet dat hulle besig is om ‘n Bybel vir alle tye te skryf nie.
• Die Gees van God help my om te glo dat hierdie menslike woorde Woord van God vir my is.
• Verskillende skrywers het verskillende boeke in ‘n verskeidenheid van literatuursoorte geskrywe.
• Byvoorbeeld: geen Bybelskrywer was teenwoordig by die skepping nie – daarom behoort die skeppingsverhale anders gelees te word as die Boek Handelinge.
• Tog praat God met sy kinders deur die Woord sonder dat ons presies weet waar elke deel van die Bybel vandaan kom.
• Die Bybel vertel vir my dat Jesus Christus die weg en die waarheid en die lewe is – ek glo dit!
• My geloof is gebou op kernwaarhede in die Bybel, naamlik Jesus se geboorte, kruisiging en opstanding.
• Die Here kan ons lei om die Bybel in ons tyd anders te verstaan as voorheen. Voorbeelde is slawerny, vroue op die preekstoel, apartheid, homoseksualiteit.
• Soos wat God se verhouding met die destydse Bybelskrywers en hulle omstandighede, ‘n rol gespeel het in wat hulle geskrywe het, net so speel God se verhouding met vandag se lesers en hulle omstandighede ‘n rol in die verstaan van die Bybel.
• Daar is baie onbeantwoorde vrae van gelowiges waarop die Bybel nie antwoorde het nie. En net soos daar baie vrae oor God is, is daar baie vrae oor sy Woord. Dit is só, en só sal dit bly, aanvaar dit.

Lekker Bybellees, lekker lees oor God, dit is sý Woord vandág aan jóú!

Doom Charl

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.