Wednesday, August 22, 2012

Oordenking 26 Augustus 2012

Oordenking 26 Augustus 2012

Roete 12: STOP 3: Laat God jou verander!

“... laat God julle verander...” (uit Romeine 12:2).

ἀνακαινώσει “to cause something to become new and different, with the implication of becoming superior”(Greek-English Lexicon, Louw & Nida). So word hierdie Goddelike verandering in Grieks omskryf waarvan ons lees in Romeine 12.

“Julle gees en gedagtes moet nuut word; lewe as nuwe mense wat as die beeld van God geskep is: lewe volkome volgens die wil van God en wees heilig.” (Efesiërs 4:23-24) “... en leef nou die lewe van die nuwe mens, wat al hoe meer vernuwe word na die beeld van sy Skepper en tot die volle kennis van God.” (Kolossense 3:10)

God verander, nee, vervang ou mense met nuwe mense. En waar Hy dit doen, doen Hy dit so volledig dat hierdie nuwe mense “superior” word – dit is sigbaar uitstaan bo mense wat nie hulleself oorgee as lewende en heilige offers nie.

Hoe doen Hy dit? Op sy eie unieke manier in elke individuele uitverkorene. Hy werk nie met resepte wat Hy uitdeel om slaafs stap vir stap nagedoen te word nie. Dit sou neerkom op ‘n wettiese menslike poging tot vernuwing – hiervan is ons as gelowiges juis vrygemaak. Nee, Hy kom deur die transformerende en innige Geesvervulde werking en maak sy eie kinders innerlik nuut.

INNERLIK ja, jou eie menslike gees en jou gedagtes word herskep deur die Herskepper! Die veranderde en nuwe mens lyk binnekant anders: jy dink anders oor hierdie lewe, jy voel al hoe meer ontuis in hierdie tydelike wêreld, jy kyk met nuwe oë na die mense om jou, jy luister fyner na God se stem (in sy Woord), jy ervaar God duideliker en meer gereeld in jou lewe, jou prioriteite in besig om meer in lyn te kom met God se wil ... (en net God weet presies wat Hy in jou verander)!

Wat kan ek doen sodat God my verander?
• Dalk eers so min as moontlik, bedoelende dat ek van nature selfsugtig en vernietigend is in my doen en late. Ek kies baie makliker om “aan hierdie sondige wêreld gelyk te word” (Romeine 12:2a).
• Ek huiwer om te sê wat om dan wel te doen, want dit kan soos ‘n plig of soos ‘n resep verstaan word. Maar dit is eintlik eerder geleentheid wat ek vir God gee om my te verander: loop saam verder op Roete 12; wees ingestel op moontlike Gees-vervulde gewaarwordinge in jou daaglikse doen en late; maak tyd om alleen met die Here te wees ... wees net oop vir Hom!

Doom Charl

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.